hai..
masih nak cte mende yg sama..
love a.k.a cintan...
lately ni kangen bangat dgn seseorg..
waa, tensen nyee...

seorang kawanku pernah berkata:

takde ke budak ukm yg ko berkenan? nk dekat-dekat ke? kenal-kenal ke?

aku pun menjawab:

takde.dan hati aku tak terbuka pun nk kenal dgn lebeh dekat pon ngn sape-sape. dorang sume baik. ok. ak je yang tak ok.

kawanku:

memilih kot.

aku:

tak. buat ape nak memilih. kita ni baik sangat? bagus sangat nk memilih? cun melecun sgt?

kawanku:

knape nak ingat kat die lagi?

aku:

aku takde jawapan utk soalan ko tu.

kawanku:

takkan takde budak ukm yg lg baik, lg bagus dr die? aku akui mamat tu mmg ade pakej. mungkin sebab ni gak ko ske kan die sampai nak mati. sampai takde ruang buat boys lain nak masuk dlm ati ko.

aku:

aku tak suka die sebab pakej yg die ade. dan kita juga tak perlu sebab utk menyukai seseorg. perasaan itu hadir dgn sendirinya. aku kenal die seblom die ade pakej2 yg ko ckpkan tu. dia yg ak knl dlu, pendek.. pakai spek mata tebal mcm mata ikan. mmg xd ape yg menarik pd dia pon mse tu. tp hati die yg baik tu mengikat perasaan aku pd die smpi skang. aku tak minta jadi mcm ni. sungguh, ak pun nak idop cam org lain. perasaan ni betol2 buat ak jadi cam manusia bodoh. sedekad sudah masa berlalu. 10 tahun yg lalu perasaan ni hadir. dan masih sama seperti dulu. segar. rasa dalam hati ni masih macam dulu. aku tak tahu nak explain macam mana lagi. ak dah malas nk pikir ckp2 org lagi. .... biarlah....

kawanku:

kdg2 rasa ko ni bodoh sgt. pandai nasihat org. tapi xleh nak handle soal hati dan perasaan sendiri. ske kan lelaki yg dah buat ko mcm2. sampai aku boleh label kau ni dah tak layak nak bercinta. cubalah buat sesuatu yg membahagiakan dri ko sdri. dia seksa hati dan jiwa ko.

aku:

aku manusia biasa. cuma nak hidup yg biasa. di sisi org2 menyayangiku seadanya. ape je yg die dah buat, menjadikan aku manusia yg lebih baik, matang, sedar kekurangan diri aku sendiri. aku tak minta susah dan skit hati aku ni nak dibelai , dimanja, dikasihani org lain. pandai-pandailah ak nak handle jiwa aku yang sakit ni.

2 comments:

trex said...

salam.
aku tau ko still ingat die lagi.xpe,its ok. but rmber kata2 yang pernah dia katakan kat ko.study pandai2. its normal ok.aku tau ko boleh atasi but kadangkala hati kita ini yang still xnak atasi.dont worry maziah. kalau ini dugaannya untuk ko, redha kerana setiap perkara yang berlaku ada hikmah disebaliknya.
jgn abaikan study ok.aku jarang online cz wireless kat rumah ada masalah.apa2 hal sms aku k.good luck study and take care =)

mr and mrs ace said...

nape ni syg..huhu
saba eh..muahh

Post a Comment

no talipOn