14 May 2009
Salam.
Hari ni …lain sikit… perasaan aku kat si dia yang aku dok ingat2 skang tak over sgt ari ni..juz teringat kesah lama..teringat ttg seseorang yg penah aku suka..suka mcm nak mati…kdg2 aku terlupa aku penah kene reject dgn mamat ni. Aku tetap ingat die sbg kawan yg sgt baik. Aku ingat dulu..ade bdk kelas lain nak pinjam buku dr budak kelas aku. Sorang pon bdk kelas aku tanak bagi. Sebab diorang tahu buku tu takkan kembali seperti mana yang asal. Mungkin buku tu dah ‘uzur’ ataupun takkan jumpa balik tuan die. Tapi mamat yang aku suka ni dgn ‘setulus ati’ bagi buku die kat bdk yang nak pinjam tu. Aku tgk muka die mmg eklas la. Selebihnya yang tersirat sama ada die nak tunjuk baik aku tak tahu la kan.
Ya Allah.. knape aku terlalu ingat pada dia?...tolonglah….aku ada byk benda nak tanya pada dia.aku nak tanya ni…
“Kenapa dulu masa aku ckp aku sukakan kau…ko cakap kau nak blaja?kau nak concentrate..kau gak suruh aku rajin2 belajar.tapi tak lama lepas tu kau upload gambar kau dgn awek kau kat friendster?ape makna tu semua?mgkin kau tak sedar..kau seksa jiwa aku dalam diam…aku tengah nak STPM masa tu kau tau x?kau tak boleh tgu sampai aku dah abis exam ke nak buat mende2 tu semua?”
Sungguh peristiwa tu masih lekat dlm ingatan.segar bugar.tapi tak tau nape..aku yang msih tak faham2…
Mgkin sbb tu mata aku tak bleh nak pandang lelaki lain…sampailah satu masa mata aku terpandang ‘Dia’..dari mata terus turun ke hati..tapi kali ni..aku nak simpan dlm hati sahaja. Tak sanggup lagi biar hati dan perasaan aku DIPERKOTAK-KATIKKAN sekali lagi. Buat diri mcm xd harga diri. Kalu ade rezeki ‘Dia’ mempunyai perasaan yang sama seperti aku…biarlah dia datang padaku sendiri..biarlah ia terjadi mengikut aturan takdir..
Buat ‘dia’ dari masa lalu… aku takkan benci kamo.malah takde ape yang nak di dendamkan…sebab dari kemarahan itu datangnya dendam. Dan dendam itu akan mengikat kita hinggalah hembusan nafas kita yang terakhir.. dan aku tak nak jadi macam tu… yg sudah tu sudahlah..
“QUIET PRIDE IS CONNECTED TO THE SOUL”

1 comments:

idafatimah said...

yeeee...sy sgt memahami perasaan itu...perasaan suke kt org dr jauh..sy pon tgh melaluinye..org yg sy suke tu da pon berpunye..tp hati sy slalu teringat kt die..huhuhu...

Post a Comment

no talipOn