21 May 2009
Assalamualaikum…
Hehe..lama meninggalkan blog kesayangan aku ni..Apa khabarnya agaknya aku ye.hehe.Tanya khabar pasal diri sendiri lak.ape daa.
Bestnye cuti sem ni.Tak perlu aku merantau ke ceruk pulau atau berenang ke mana-mana lubuk sungai ataupun pantai untuk membuatkan cuti sem aku ni menarik atau best. As long as aku boleh berada dengan family aku pun dah mencukupi. Tak kesah la orang nak kata apa. Kadang-kadang bespren aku iaitu cik nurul hidayah razak akan datang melepak kat uma aku. Duduk-duduk, golek-golek atas katil sambil bercerita tentang masa depan. Apekah cerita yang berkaitan dengan masa depan? Haha. Cerita-ceritanya adalah seperti..
1. Bila kita ( aku dgn dayah) nak kahwin ek? (Yelah, musim-musim cuti ni ramai sgt yg nak kahwin. Malah, bertembung pulak tu. Sume nye nak kahwin 6/6…Ish3..ade sorang dua kawan aku yang bakal menamatkan zaman bujang. So, nak tak nak kitorang akan terpikir gak bila kitorang akan menamatkan zaman dara kitorang.hek3..Gatal?..whatever..nak wat camne, calon pon takde..huhu)
2. Kenapa hidup kita tak macam dalam novel ek? Dapat lelaki macam tu..macam ni…ada tu..ada ni..haha..kadang2 dijeleskan oleh kesah2 dalam novel yang membuai hati dan perasaan..kenapa kita jumpa lelaki yang tak tahu nak menghargai perempuan. Kenapa dan kenapa?...
3. Ini cik jeje yang berangan la…
Kalau aku kahwin hantaran aku mesti lain dari yang lain..tak leh bawak pakai dulang hantaran..wakaka…aku nak satu jet persendirian…kereta fiat bravo sebijik..ntah pape lagi aku mengarut kat cik dayah masa tu..tergelak-gelak die dengar..
** ala, bukannya aku nak betul-betul..Cuma angan-angan sambil meringankan fikiran sambil-sambil melayan angin petang kampung…
*** Lagipun aku kan de ter’suka’ kat someone…aku gelarkan dia MR. NOBITA..sebab die rabun..huhu..ala..kalau korang ade baca entri-entri aku sebelum ni..mesti korang paham la..hehe.Aku memang berterima kasih kat MR. NOBITA, sebab buat aku lupakan ‘dia’.Walaupun MR. NOBITA tak tahu perasaan aku dan memang mungkin takkan tahu perasaan aku sampai bila-bila…aku nak berterima kasih sesangat. Aku rasa dah lepas seksa kat jiwa aku selama ni. Baru sekarang aku tahu macam mana rasa suka kat seseorang dengan setulus hati. Tanpa mengharapkan apa-apa balasan. Bila aku suka kat MR. NOBITA, aku tahu aku Cuma ingin memiliki hati dia. Bukan rupa, harta mahupun apa-apa yang berbentuk material. Aku suka dia kerana dia adalah dia. Sederhana.Dan aku tak mencari seseorang dalam diri dia. Aku tak perlu membandingkan die dengan sesiapa untuk mencari kelemahan dia. Dia adalah dia.Ala..dapat pandang muka dia pun jadilah walaupun aku berangan nak jadi awek dia.wakaka…Dalam mimpi jelah…

Sekian sahajalah.sampai sini je buat hari ni..babai semua.. =)

0 comments:

Post a Comment

no talipOn