9 May 2009

Salam…
Hm..Hari kedua aku kat kampung…Masih lagi dlm mOod yang sgt serOnOk dan suka hati…hari ni keluar dengan sepupu-sepupu aku…teman dorg g SPA..Korg tau buat ape kat SPA tu?...berbekam lintah…heee..mesti korg geli kan….huhu…guna seko lintah kena RM10..tapi punye la pandai kazen2 aku membodek…dapatlah RM6 utk seko…hehe…kazen aku amik dlm 3 eko ajew…waah..loya gak la tekak aku mse tgk lintah2 tu…pastu dah selesai semua sesi SPA tu…kitorg g melepak kat pantai…cari makanan sket kat seven 11…then kat tepi pantai sket..pastu lepak r..pe lagi..bkn mcm kat bdr….leh lepak starbuck..mapley…hehe…mcd..aku rasa lg best lepak kat pantai…feel sket…
Balek uma semayang asar cpt2 lepas mak dah start keluar suara sOpranO…hehe..pastu tolong mak aku sapu rumput yang telah dimesin..fuh…laman dah lah besOr..ak redho jelah..then sampai lah geng2 kuceng dari segenap usia…yang kecik, tua, mude remaja…sume adew…menemani aku dgn mak aku menyapu dan mengemas halaman rumahku..dtg lak makcik aku..kazen sebelah punya sebelah umah…kemas sket pokok rambutan yang dah semak…bersama-sama dengan kucing-kucing sekalian..aku merasakan moment itu sangat indah…semua berkumpul..dengan gelak tawa melihat gelagat kucing-kucing yang melompat sana sini…kemudian azan magrib pun berkumandang dari surau kampung aku..hati aku terasa sayu…inilah saat2 yang aku rindukan…suasana kampung yang aku rindu2kan selama ni…entah bila agaknya aku akan merasakan suasana sebegini lagi….
Aku tahu…saat2 ini akan berlalu…dan aku tahu akan ada antara kami yang akan pergi suatu hari nanti..pasti saat2 ini akan dikenang..bila ada antara kami yang telah tiada…
=)

0 comments:

Post a Comment

no talipOn