salam..

well.cinta?..Apa itu yek?..
sudah byk kisah2 yg aku baca.Terlalu banyak.Seblom ini..aku byk mendengar/memperolehnya dr novel2 chenta. Kdg2 aku marah dengan penulis novel tu. Sebab dorg penipu. Cerita dorg takkan berlaku dlm alam nyata. Cerita dorg angan2 semata2. Cerita dorg bodo2. Tapi..lama kemudian. Aku mula sadar. Seperti sedar dari lena yang panjang. Kisah2 yang ditulis..tidak lah mustahil. Apatah lagi sad-sad stories yang selalu aku baca. Buat masa ni..kisah2 yang aku baca banyak berlaku kat orang di sekelilingku.Kawan, teman , sahabat.

kisah pertama..

aku suspek - respek gle ngan kawan aku ni.. pakwe die gile baik. tatau la nk describe cmne baik die la. Tapi satu mende yg buat ak suspek kisah cinta dorg adalah pakwe die yg isikan borang permohonan biasiswa JPA kawan aku nih. And you all knoe wut?..Kawan aku ni tatau langsong yang pakwe die apply kan JPA die ni..Alih2 one day mse keputusan JPA keluar..dia dapat ...fuh,.. bertuahnya bdn.

And one day mse cuti sem..pakwe die accident..koma..last thing yg pakwe die buat seblom accident..adalah ajak kawan ak dating.Tapi kwn aku tolak sebab die sedang bercuti jauh la dr kampung wat mse tu. yelah cuti sem la katakan.Of course la nk jalan2 pegi tempat orang.

Berbalik kpd penceritaan aku, pakwe die sedar dr koma hanya mampu igt family.Langsung tak mampu ingat tentang kawan aku nih. Ya Allah. Kasihannya kat kwn aku ni. Langsung tak ingat apa2 tentang kawan aku.

Tak lama selepas tu, mak budak lelaki ni call kwn aku. Korang tau ape yang die nak?..Die soh kawan aku ni kawen ngn budak lelaki ni. MAcam dah desperate sangat lak.Then siap bagi kata dua kat kawan aku. Kalo kawan aku tak nak.Dia nak kawinkan anak lelaki die ni ngn anak sedara die. Well, selama kawan aki nih menjalinkan hubungan dgn pakwe die, Mak pakwe die mmg xsuka kat die.Well, dah ada family planning.Hakaka..perancang keluarga.Means.. dah ada jodoh untuk anak die. Memang sangat tidak adil untuk kawan aku.Die baru sahaja memulakan pengajian peringkat ijazah semester 1..then on the spot je nk kawen..Kawan aku ni ada mak bapak..Dah tentu mak ayah die nak tgk anak die berjaya, grad..keje..bagi mak ayah die rasa duit titik peluh keje anak die..So, kawan kawan aku yang 50-50 rela -terpaksa lepaskan pakwe die..cuma satu je die pesan kat mak budak lelaki ni..andai kata suatu hari nanti budak lelaki tu dah kembali normal..means ingat semua memori die..then budak lelaki tu cari kawan aku semula...jangan salahkan die...terus terdiam mak bdak lelaki tu..ape pun aku suspek gle ngn kawan aku sebab mampu bercakap dengan penuh hormat ngn mak budak lelaki tu..tanpa sedikit pun meninggikan suara..dan sekarang kawan aku menjalani hidupnya sendirian..masih dengan perangai gila2nya..walaupun aku tahu terlalu banyak yang die pedamkan dalam jauh sudut hati die..

well.. macam dalam novel..bercinta..accident..koma..hilang ingatan..cinta terputus di tengah jalan..semua itu benar..semua itu tidak mustahil...

seperti yang pernah aku katakan pada one of my friend.. 'kadang2 sesuatu yang selama ini/akan jadi milik kita..tanpa kita sedar akan diragut dengan kejamnnya dari kita tanpa sempat kita say goodbye to dat things...tuhan kan baik..apa yg terjadi ada hikmah yang hebat tanpa kita mengetahuinya.Aturan tuhan sangat cantik..jika kita dapat melihatnya..Aturan itu rahsia Allah.Live ur live how it shud be..jika sesuatu itu mmg tercipta utk kamo..maka apa jua halangan, ia akan kembali kepadamu jua.Jika sememangnya bukan buat kamo, pasti yg lebih baik sedang menanti..
insyaAllah..
nanti kte sambong lagi ek..

0 comments:

Post a Comment

no talipOn